بالفيديو شرح تعليم لعبة ببجي للمبتدئين Pubg Mobile

صباح او مساء الخير حسب الوقت اللي بتقرأ فيه البوست , لعبة Pubg من الالعاب اللي ظهرت علي الساحة من حوالي سنة ونص ولحد دلوقتى لسا محافظة على مكانتها وتقدمها وسط ملايين الالعاب بل ان عدد مستخدميها بيزيد كل يوم .
شخصيا انا اعرف واحد صاحبي اشترى موبايل جديد مخصوص علشان يلعب اللعبة علشان كده قررنا نقدملكم فيديوهين عبارة عن شرح تعليم لعبة ببجي للمبتدئين واللي هيساعدوك بشكل كبير عشان تتعرف علي اللعبة بشكل افضل وتبقي محترف فيها في البداية هنقدملكم معلومات بسيطة عن اللعبة من موقع ويكبيديا

معلومات عن لعبة Pubg Mobile من موقع ويكيبيديا

بلاير أنونز باتل غراوندز المعروفة باسم بوبجي PUBG (بالإنجليزية: PlayerUnknown's Battlegrounds) أو ساحات معارك اللاعبين المجهولين هي لعبة كثيفة اللاعبين على الإنترنت و‌لعبة بقاء صدرت بتاريخ 23 مارس 2017، وهي متوفرة على أجهزة ويندوز، وإكس بوكس ون وصدرت نسختان في أوائل سنة 2018 لمنصتي آي أو إس، وأندرويد من تطوير شركة تينسنت، والتي قامت بالتعاون مع شركة "بلوهول" لإصدار اللعبة على الهواتف المحمولة، وتعمل بنفس المحرك الذي تعمل به النسخة الأصلية. تم تطوير النسخة الأصلية من قبل شركة "بلوهول" على محرك أنريل إنجن 4. تحتوي على اللغة العربية.


ودلوقتى جه وقت الفيديوهات :-


 الفيديو الاول  













-

الفيديو الثانى 













تعليقات